A felsőoktatási intézmények versenyképességi tényezői jellemzők

A különböző korokban eltérő normák, célok határozták meg az emberek életét, hétköznapjait, küldetésüket pedig az azonos cél elsőként való leküzdése, elérése jelentette (az őskorban a táplálékért, az ókori olimpiákon a tiszteletért versenyeztek). Így nem véletlen, hogy gyorsuló világunkban a verseny, versenyképesség fogalmakkal az élet szinte minden területén találkozunk.
Az oktatás, kiemelten a felsőoktatás ma is meghatározó helyzetben van gazdasági, társadalmi és kulturális szempontból egyaránt. Ezt támasztja alá az Európai Unió oktatási stratégiája is, melynek alapján a tudás és az innováció a versenyképesség hajtóereje, legfontosabb szereplői pedig az egyetemek. A szerző célja a felsőoktatási intézmények között tapasztalható verseny elemzése, a versenyképességük összehasonlítására alkalmas mutatók, tényezők feltárása, majd ezek alapján a minőségük, teljesítményük meghatározása. A kötet a magyarországi intézmények versenyképességének mérésére tesz kísérletet, melynek során kiemelt helyen kezeli a felsőoktatási rangsorokat és a diplomás pályakövetést.