A márkák jellemzők

E könyv - melyet 50 illusztráció gazdagít - úttörő munka és nélkülözhetetlen segédeszköz mindazok kezében, akik a marketing, a design és az üzleti élet világában mozognak, de fontos lehet a huszonegyedik század első évtizedeit megérteni vágyók számára is.
A könyvben a szerző pozitív választ ad a márkákkal szemben fellépő "No Logo" új ortodox képviselőinek, rávilágítva arra, hogyan mossák össze a márkákról alkotott nézeteiket az újkapitalizmusról vallott felfogásukkal. Olins szerint a márkák már nem csak a vállalatokról, azok termékeiről és szolgáltatásaikról szólnak. A globalizáció korában egy nemzet márkázása megszűnt a nemzeti büszkeség része lenni, sokkal inkább a gazdasági túlélés egyik eszközévé vált. Tény azonban az, hogy életünk minden egyes jelentős intézménye - a városok, a vallás, az ország, ahol élünk, a sportcsapatok, a múzeumok, vásárlószokásaink, jótékonysági egyesületeink - a márkák segítségével fontos, meghatározó szerepet kap: a márkák összefogják őket, így a márkák lesznek modern korunk, társadalmi és üzleti életünk egyik leginkább számottevő tényezői.