A problémamegoldás iskolája I. jellemzők

A nemzetközi matematikai közvélemény szerint a matematikaoktatás és a matematikai problémamegoldás történetét két szakaszra lehet bontani: Pólya György előttire és utánira. Ez elmondható magyarországi viszonylatban is. Pólya György jelentős befolyással volt a magyar matematikatanítás megújulására, a problémamegoldó didaktika kialakítására, a 70-es évek új matek mozgalmára. Bármilyen probléma megoldása valamilyen nehéz helyzetből kivezető út megtalálását, valamilyen akadály megkerülését jelenti, olyan cél elérését, amelyhez egyébként közvetlenül nem tudtunk volna eljutni. A probléma megoldása az értelem jellegzetes teljesítménye, és az értelem az emberiség jellegzetes képessége: tulajdonképpen a problémamegoldás a legjellemzőbben emberi tevékenység. Könyvem célja a problémamegoldó tevékenység megértése, eszközök ajánlása a tanítására és természetesen az olvasó problémamegoldó készségének fejlesztése. - Pólya György (1887-1985) a zürichi és a Stanford Egyetem magyar származású professzora, számos matematikai terület művelője, a matematikai heurisztika és tanítás nagyhatású személyisége, akiről világszerte több intézményt és díjat neveztek el.