A Savoy-átok jellemzők

Lacey Quinn néhány évvel ezelőtt több száz festményt örökölt nagyapjától, a kaliforniai impresszionisták egyik - szerinte érdemtelenül mellőzött - képviselőjétől. Maga is festő, mellesleg régiségkereskedő lévén Lacey elhatározza, hogy megmutatja "Szivárvány nagypapa" (ahogyan ő nevezi) alkotásait az egyik legismertebb plein air festőnőnek, akit a szakma egyszerűen La Susaként emleget.
A bemutatásra kiválasztott három kép egyike a majd' kilencvenévesen nyomtalanul eltűnt és halottnak hitt David Quinn életművének sajátos, zárt egységet alkotó, ún. Halál-sorozatából való, amely hátborzongató hűséggel dolgozott fel számtalan változatban három "témát": autóbaleset, égő ház, vízbefúló nő. A másik kettő viszont tájkép, amelyek stílusa és technikája kísértetiesen emlékeztet egy közel harminc éve halott ifjú tehetség, Lewis Marten festményeihez.
Amikor a képek a nyilvánosság elé kerülnek, megindul a lavina. Laceyvel sorozatban ijesztő események történnek. A testőrül mellé szegődő egykori rendőr, Ian Lapstrake számára egyre nyilvánvalóbb, hogy valaki azt szeretné, a feltehetően megtörtént és művészileg megörökített hajdani "balesetek" örökre a feledés homályába vesszenek. A kirakós játék darabjai csak lassan állnak össze. A szálak végül egyértelműen a Kalifornia Moreno megyéjét kézben tartó dúsgazdag Savoy-Forrest család felé vezetnek, melynek birtokán az egykori híres művésztelep, az Artist's Cove is található. A rejtély kulcsa az lesz, amikor kiderül, mit is örökítettek meg valójában a Halál-sorozat festményei.