A vadász éjszakája jellemzők

Miután a Csarnok Vándorai ismét egyesültek, Drizzt Do'Urden úgy vélte, hogy végre sikerült kilépnie a sötétségből. A sötétség azonban nem engedi könnyen áldozatát.
A Démonháló mélyén Lolth istennő, a hazugságok és az árnyékok Úrnője hevesen tombol dühében.
Istennője akaratának engedelmeskedve Quenthel Baenre nagyasszonyanya oly nagyszabású tervet dolgoz ki Drizzt érzelmi és lelki megtörésére, amely alapjaiban rengeti meg Menzoberranzan Uralkodó Tanácsát. Miután az orgyilkos Artemis Entrerit a drow-k ismét elhurcolják Mélysötétbe, elátkozza Drizzt nevét, de nem feledheti, hogy hajdani ellensége mit tett érte.
Drizzt, a csavargó drow a halálnál is nehezebb sorstól akar megmenteni egy régi barátot, és ezért a sötétség mélyére kell vezetnie a Vándorok újonnan egyesülő csapatát, egészen Gauntlgrym gyomráig, ahol élőholtak kísértenek, ahol a sötételfek új várost alapítottak és ahol bármiféle veszedelem előfordulhat.