Az óvodás- és kisiskoláskor játékai elméleti és módszertani megközelítésben jellemzők

A XXI. századi nevelés humánus, gyermekközpontú voltát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az iskolákban és az óvodákban ismét központi szerepet foglal el a játék. A mai pedagógus tisztában van a játék kognitív és érzelmi intelligenciát fejlesztő hatásával, tudatában van annak, hogy a játék pszichológiájára, játékos pedagógiai módszerekre, gyakorlatokra támaszkodva saját munkáját teszi eredményesebbé, gazdagabbá. Hisszük azt, hogy a játék nemesít, hogy pedagógiai hatásán túl mind a személyiség, mind a csoportközösség formálására, alakulására is pozitív hatással van. A játékban éppen úgy, mint a munkában, tiszteletben kell tartanunk egymás véleményét, egymás képességeinek, készségeinek szintjét. A jó játék megtanít egymással kommunikálni, egymásra odafigyelni, örömöt nyújtani. Jegyzetünkben a játék, a játékfejlődés több aspektusát is megvilágítjuk, elméleti tudásalapot szolgáltatva a diákoknak, pedagógusoknak, más érdeklődőknek. Igyekeztük a klasszikus elméleteket a friss irodalommal együtt tárgyalni és rávilágítani a lényeges, időtálló tényezőkre.