Digitális gazdaság jellemzők

"(...) Közel tíz évvel ezelőtt, 2002-ben jelent meg az online marketinggel foglalkozó első szakkönyvünk Magyarországon, amely kifejezetten arra koncentrált, hogy a marketingesek miként tudják online elemekkel bővíteni eszköztárukat. A könyv a szakmában jó visszhangot kapott, több magyar egyetem és főiskola használta az internetmarketinggel és e-kereskedelemmel foglalkozó kurzusaihoz. E kiadvány kapcsán valósult meg először Magyarországon, hogy a nyomtatott könyvvel egyidejűleg megjelent a könyv honlapja is, amely különböző segédanyagokkal támogatta a tárgyat oktató és hallgató látogatókat egyaránt. A webhely sok ezer látogatót fogadott az évek során.
Tíz év hosszú idő, az interneten maga az örökkévalóság. Vállatok, emberek és technikai újdonságok garmadája jelent meg a hálón. Volt újítás, amely dicsőséget aratott, és a fejlesztője a mennyekbe szállt, mások már rég eltűntek a színről. Három olyan új elem is megjelent az ezredforduló után, amely újrarendezte az online gazdaságot: a keresőgépek és az erre épülő promóciós technikák, a közösségi média és a mindenhol jelen lévő internet.
Ezért döntöttem úgy, hogy nem az Onlien marketing aktualizált, bővített változatát készítem el, hanem egy vadonatúj könyvet írok. A könyv témája tágabb, azt járja körül, hogy napjaink üzleti életében és a társadalomban milyen tényleges változásokat jelentett az online közeg. Hogyan bővül ki az értékesítés eszköztára, hogyan kell újrafogalmaznunk üzleti modelljeinket, hogyan fonja be mindannyiunk életét a közösségi háló... Röviden: az új, a digitális gazdaságról szól ez a könyv. (...)" (részlet a Bevezetésből)