DRÁMAJÁTÉK A KÖZÉPISKOLAI IRODALOMÓRÁN jellemzők

Körülöttünk változik a világ. Ahogy sok más, úgy az oktatás is. Mint minden mozgásban, sokféleség jellemez bennünket itt is, pozitív és negatív értelemben egyaránt.Az irodalomoktatás szépsége éppen sokszínűségében rejlik. Számtalan módszere közül csak egy a drámajáték. Semmiképpen sem egyedül üdvözítő módszer, hiszen rengeteg más kiváló és hatékony megközelítési módot, oktatási formát használunk. Az itt leírt foglalkozások sem csupán drámajátékokból állnak, megközelítésmódjuk azonban egyértelműen drámapedagógiai szemléletű. Ez a módszer pedig ahhoz segíti hozzá diákjainkat, hogy az adott tananyag elsajátítása mellett átélhessék, megélhessék mindazt az élményt, amelyet az irodalom mint művészet nyújt nekik. Nemcsak olvasnak, hanem meg is szeretik az olvasás élményét, nemcsak megismerik a művészet különböző ágait, de a művészettel való találkozás belső igényükké is válik. Ezért a drámajátéknak feltétlenül helye és funkciója van az irodalomoktatás módszerei között.