Élménypedagógia jellemzők

Az élménypedagógia abból a tapasztalatból indul ki, mely szerint az elret­tentés nem megfelelő módszer a fiatalok nevelésében, akik alakuló személyi­ségük formálásához, megerősítéséhez kapaszkodókat és biztonságot keresnek. Azok a fiatalok, akik jól érzik magukat környezetükben, kevésbé veszélyeztetettek, magabiztosabbak, sikeresebbek. Arra kell tehát őket meg­tanítani, hogyan érezhetik jól magukat. Olyan kihívást jelentő szituációkat kell teremteni számukra, melyekkel folyamatosan próbára tehetik képessé­geiket. Az élmény a megfelelő eszköz, mely hozzásegít bennünket a szokat­lan helyzetek átéléséhez és ezen keresztül hasznos tanulságok levonásához. Az élménypedagógia azt nyújtja a serdülőknek, amire ebben az életkorban szükségük van: rendhagyó helyzeteket, szokatlan, izgalmas kihívásokat. Lehetőséget ad arra, hogy a kamaszokra jellemző ingerkeresés biztonságos és szervezett körülmények között valósuljon meg. Kinek szól ez a könyv? Pedagógusoknak, osztályfőnököknek, bűnmegelő­zési szakembereknek, szociális munkásoknak, szabadidő szervezőknek, csa­ládoknak és mindenkinek, aki szeret játszani, közösséget szeretne teremteni.