Elmeolvasás jellemzők

Hogyan tulajdonítunk lelkiállapotokat, például vágyakat, vélekedéseket, szándékokat, gondolatokat önmagunknak és társainknak? Miként "olvassuk" a saját gondolatainkat és a másik ember elméjét? Mikor és hogyan alakul ki ez az alapvető gondolatolvasási képesség az emberi evolúció és a gyermek fejlődése során? Mi történik, ha a tudatolvasás sérül, mint például autizmussal élő személyek esetében? Mi a kapcsolat a nyelvi képességek és az elmeolvasás között? Valóban rendelkezünk-e mentális állapotokkal, vagy azok csak eszközök a saját viselkedésünk és a másik ember viselkedésének a magyarázata, értelmezése, vagy éppen előrejelzése céljából? A könyv egyebek között ezekre a kérdésekre keres tudományos igényű válaszokat a megismeréstudomány, a kognitív fejlődéslélektan, az evolúciós pszichológia, a tudat- és nyelvfilozófia, valamint a nyelvészet eredményeinek felhasználásával.