ELSŐ LÉPÉSEK A MŰVÉSZETEK FELÉ I. jellemzők

A kisgyermekeket a művészetek világába a felnőttek vezetik be, versek, mondókák, mesék, dalok, gyurmázás, rajzolás vagy éppen a festés révén. Optimális esetben a kisgyermekek környezetükkel, mindennapi tevékenységükkel érintkeznek az egyes művészeti ágakkal. Például a katicabogarat mondókával, dallal reptetjük el a kezéből. A művészeti nevelés felkészültséget és tudatosságot kíván a gyerekeket nevelő felnőttől. Ehhez a felkészüléshez készítettük könyvsorozatunkat a magyarországi csecsemő- és kisgyermeknevelő BA szakok számára. Az első, jelen kötetben tárgyaljuk a vizuális és az irodalmi-anyanyelvi nevelést, és külön kötetet kap az ének-zenei nevelés. E három terület egy empirikus alapokon nyugvó, átfogó művészeti nevelési programként is felfogható. Munkánk átfogó szemléletű, és nem korlátozódik csak a technikák leírására, ezért egyedüli e területen. A technikák mellett a kisgyermekek fejlődését is taglalja, segítve a nevelői hivatásra készülőknek abban, hogy a gyermekek fejlettségi fok