Fehér jazz jellemzők

Los Angeles, 1958. Gyilkosságok, megvesztegetések, rajtaütések. Dave Klein hadnagy otthonosan mozog a nagyváros legsötétebb bugyraiban, és nem válogat a módszerekben, ha el akarja érni a célját.
Amikor azonban az FBI nyomozást indít, hogy lebuktassa az Angyalok városában szolgáló korrupt rendőröket, az üldözőből üldözött lesz. Politikusok és rendőri vezetők, gengszterek és drogdílerek próbálják félreállítani az útból a hadnagyot.
Az örvénylő szöveg magával rántja olvasóit az ötvenes évek Amerikájának kapzsiság és hataloméhség fűtötte világába. A letaglózó erejű alvilági történet James Ellroy egyik legegyedibb hangú regénye, az L. A. Quartet tetralógia befejező darabja. "- Mindnyájan kaptunk prémiumokat, mindnyájunknál vannak olyan drága árucikkek, amikről nem tudunk magyarázattal szolgálni, szóval...
A képembe mászik, dohányszagú a lehelete. - ...szóval ne felejtsd el, mivel tartozol a szervezetnek. Neked megvan a húsz éved, nekem és az embereimnek nincsen. Te elmehetsz jogásznak és szophatod tovább Mickey Cohent, mi nem. Te tehetsz az egészről, mert hagytad, hogy Sanderline Johnson kiugorjon az ablakon. Te vagy az oka, hogy az embereim szorulnak, ezért neked kell helyrehoznod a dolgot.
J.C. és Tommy elmebetegek. Soha nem volt még dolguk ellenséges rendőrökkel, ha a szövetségiek megszorongatják őket, teljesen elveszíthetik a fejüket. Nem akarom, hogy pofázni kezdjenek. Lassítsd le ezt a barom nyomozást, szereld le Exley-t, amivel csak akarod. Csak szállj le a családról, méghozzá minél gyorsabban!" (Részlet a könyvből)