GYERMEKKÖZPONTÚ ISKOLA jellemzők

Több mint fél évszázada világszerte széleskörű elégedetlenség veszi körül a pedagógiai rendszert. Ha azt akarjuk, hogy gyerekeinkből egészségesen fejlett személyiségű felnőttek váljanak, akik megállják a helyüket ebben a gyorsan változó világban, képesek arra, hogy a társadalom hasznos tagjaként boldog, elégedett életet éljenek, akkor újra kell gondolnunk, hogyan változtathatjuk a `tudásgyárakat` a lényeges (értékeken alapuló, motivált, fontosnak tartott) tanulás színhelyeivé. A Szerző és munkatársai Szegeden, a 80-as években megkísérelték, hogy az óvodától a tanárképzésig terjedő hagyományos tananyag-központú rendszer kereteit szétfeszítsék, és felvillantsák egy gyerekközpontú iskola lehetőségét. Ez a könyv sikereik és kudarcaik leírása olyan tanulságokkal, melyek máig sem vesztettek aktualitásukból.