GYERMEKVÉDELEM ÉS ISKOLA - METSZÉSPONTOK jellemzők

A család nélkül felnövő gyermekek, fiatalok nevelkedésének kérdése nagyon régi, mondhatni az emberi társadalom strukturálódásával egyidős, hiszen mindig voltak gyermekek, akik valamilyen okból elveszítették eredeti családi közösségüket. A mai Magyarországon – és persze a modern társadalmakban – nemcsak árvákról van szó, hanem olyan gyermekekről, akiknek szülei valamilyen okból nem képesek biztosítani gyermekük felnevelését. Természetesen nemcsak a kisgyermekek ellátásáról van szó, hanem a felnövekvőkről, akiket iskoláztatni kell, segíteni abban, hogy felnőtt korukban foglalkozást választhassanak. Az iskolázás – mint más közösségekben – ebben a csoportban is egyike a döntő kérdéseknek, hiszen ez készít fel a felnőttkorra, a szocializálódás és a pályaválasztás szempontjából is döntő jelentőségű. A könyvben megismerjük e kérdések történeti alakulását, a szakirodalomban kimutatott nemzetközi összefüggéseket, a magyar fejleményeket a 19. századtól napjainkig, egészen a jelenkor törvényhozás