Írni tanulok (nagybetűs) jellemzők

Az egymáshoz hasonló alakítású nagybetűket (B-P-R, U-Ü-V, stb.) a betűtévesztések elkerülése érdekében nem közvetlenül egymás után tanítjuk. Ezt azért is megtehetjük, mert a nagybetűk írásakor jóval kevesebb betűalakítási nehézség várható, mint az írott kisbetűk alakításában. A munkafüzet úgy épül fel, hogy 3-4 betűtanítási oldalt követően egy-egy gyakorlóoldal következik. Mindkettőre bemutatunk egy-egy jellemző példaoldalt. Ebben az időszakban a feladatok többségének az a célja, hogy az elsősök gyakorolják, hogyan kell ábécérendben írni a neveket, hogyan kell elválasztani a szavakat, mikor használunk (írott) nagybetűket. Ebben a füzetben kezdik gyakorolni a gyerekek a mondatok írását. Fokozatosan nehezedő mondatokat alkotnak egyre növekvő önállósággal.