Játékos tanulás: Ki a... ár és hasonló termékek
Játékos tanulás: Ki a legnagyobb? jellemzők
A kisgeyerekek akkor boldogulnak jól a mérési fogalmak terén, ha tapasztalati úton ismerik meg azokat. Lehetőséget kell biztosítani számukra, hogy használhassák a tárgyak hosszát (hosszabb, rövidebb, magasabb, egyforma), űrtartalmát (több, mint, kevesebb, mint, ugyanannyi), tömegét (nehezebb, könyebb, ugyanolyan nehéz), illetve hőmérsékletét (meleg, hideg) leíró szavakat.
A nem hagyományos tárgyak használata (gemkapcsok vagy kisebb építőkockák) lehetővé teszi a gyermek számára, hogy kézzelfogható módon mérhesse meg a tárgyak hosszát és magasságát. Idővel azt is megérti majd, hogy szüksége van a szabványos mérőeszközökre is, például vonalzóra, mérőpohárra, hőmérőre.
A fogalkozás alatt figyeljünk oda a kicsi tűrőképességére. Ne fárasszuk ki, de ne is hagyjuk unatkozni. A tanulás legyen kihívás, ugyanakkor szórakozás is. Akkor fejezzük be a foglalkozást, amikor a gyermek még élvezi a munkát, hogy később kedvvel folytassa. Legyünk partnerei gyermekünknek, és segítsük a könyv feladatainak megoldása közben, hogy elérje azokat a fontos mérföldköveket, melyek teljesítésével magabiztos és önálló tanulóvá válhat az iskolában.