KIHIVÁSOK ÉS VÁLASZOK AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN jellemzők

Vajon mit szólna ma Kiss Áron, aki tanítóként kezdte pályáját, és maga is írt ábécéskönyveket, ha meglátná azt az ötven tankönyvet és majd kétszer annyi oktatási segédanyagot, melyekből napjaink tanítói válogathatnak, ha írni-olvasni akarják megtanítani a kisiskolásokat? A törvények és rendeletek évente változnak, és nem látni a bevezetett újítások eredményét, hiszen egy-két éven belül az új tanterveket is megváltoztatják amp;amp;amp;#8230; Ezekkel a kérdésekkel naponta szembesül szülő, pedagógus, pszichológus, gyermekvédelmi szakember, politikus stb. - aki javítani szeretne a gyerekek helyzetén. Ez a helyzet azonban problémákkal és ellentmondásokkal terhelt, szinte átláthatatlan. Az olvasó most egy olyan könyvet tart a kezében, amely amp;amp;amp;#8211; a végeérhetetlen viták szövevényét, az általánosságokba fulladó vélemények és ellenvélemények zuhatagát mellőzve amp;amp;amp;#8211; magát a valóságos terepet méri fel. A könyv szerzői egyetlen iskolát vizsgálnak, és ezáltal valósághű helyzetképet nyújthatnak