KOMPETENCIA ALAPÚ FELADATSOROK MAGYARBÓL 7. ÉS 8. OSZTÁLYOSOKNAK jellemzők

Szövegértés és szövegalkotás. Két sarkalatos, fontos pontja a kompetencia alapú irodalmi nevelésnek. Hetedik és nyolcadik osztályosoknak szóló kötetünkkel azt szeretnénk elérni, hogy a diákok megízleljék, megtanulják, milyen örömöket is rejthet egy szövegbe belemélyedni, hosszabban foglalkozni vele, legyen az egy irodalmi alkotás, egy újságcikk vagy éppen a saját magunk keze által átgondoltan megírt szöveg.A szövegértési feladatokkal az volt a célunk, hogy kérdésekkel vezessük rá a tanulókat az értő olvasásra és a részletekben való elmélyedésre. A kérdések között akad olyan, ahol a szöveg egy konkrét elemére kell rámutatni vagy megnevezni egy részét, részletét, de sok olyan is van, ahol a diák véleményére, meglátására vagyunk kíváncsiak. A szövegalkotási feladatok alaposan megdolgoztatják a fantáziát. Reméljük, hogy a saját képzelet teremtette világba merülni ezernyi örömöt okoz majd, és így nem válik unalmas, kötelező feladattá a fogalmazások megírása.