Magyar kertészeti stratégia és vidékfejlesztés jellemzők

A Magyar Kertészeti Stratégiáról szóló munkánkkal hozzá kívánunk járulni ahhoz, hogy Magyarország elfoglalja az őt megillető méltó helyét a zöldség, gyümölcs, gyógynövény, virág és gomba termelés, vagyis a kertészeti kultúra hazai és nemzetközi piacán. Ugyanis nem elegendő tudnunk azt, hogy milyen komparatív előnyökkel rendelkezünk ezen a téren (is). Azt sem elég tudnunk, hogy milyen csodás ízű, illatú és aromájú zöldséget, gyümölcsöt, gyógynövényt és gombát tudunk az áldott magyar földön megtermelni. Az sem elég, ha tudjuk, hogy mekkora gazdagsággal ontja ránk a nap a fényét és a melegét, és hogy a világon termál energiában az 5 leggazdagabb ország közé tartozunk. Az sem elég, hogy több száz éves hagyománya van nálunk a zöldség-gyümölcs termesztésnek. Nem elegendő afölött sóhajtoznunk és sopánkodnunk, hogy főleg a magyar vidéken 700 ezer embernek nincs munkája, vagyis az ország legnagyobb kincsét kiaknázatlanul hagyjuk; céltalan életre, vegetálásra ítélve honfitársainkat. Ez mind nem elég, mert nagy szomorúsággal azt kell konstatálnunk, hogy nem aknázzuk ki a csaknem 500 milliós Európai Uniós szabad piac lehetőségeit, sem azt, hogy tőlünk keletre elérhető távolságra van újabb 150 milliós lakosságú piac. Ahhoz, hogy Magyarország felemelkedjen Nemzeti Stratégiát kell alkotni, mert a tét mindig mindenkor és mindenhol az, hogy milyen lesz Magyarország jövője.