Matróztánc jellemzők

Az ifjú Skandar Graun soha nem kíván visszatérni az ork Agranaakba, ahol zaklatott gyerekkora utolsó éveit töltötte, de a tengerészélethez sem igazán fűlik a foga. Azonban immár a Rontás Erdeje sem kegyes hozzá; kevés a kirabolnivaló, magányos utazó, trialcori zsoldosok és feldühített orkok vadásznak rá. Végül, az éhség Renztal­ba hajtja, s elhatározza, hogy mégiscsak megkeresi azt a bizonyos Kampós Kharant, aki már rég megkapta azért a pénzét, hogy maga mellé fogadja őt és kitanítsa a hajósmesterségre. No de arról nem volt szó, hogy leendő cimborái hamarabb eljáratják vele a "matróztáncot", mint hogy igazi hajó fedélzetére rakhatná ótvaros tappancsát...
Ráadásul, Rentzal városának alvilágát szövevényes intrikák és hatalmi játszmák szövik át - a Háló Testvériség jóvoltából. És ez olyasmi, amibe egy fél- és zöldfülű félork kölyöknek nem jó ómen belekeveredni...