Mire jó a grafikai tervezés? jellemzők

Háttér A 21. század tervezõgrafikusainak komoly, ám annál izgalmasabb kihívásokra kell választ adniuk: az új technológiák, a megrendelõk és fogyasztók közötti új kommunikációs csatornák vagy a tervezésre, a globális problémákra és a különbözõ kultúrákra egyre fogékonyabb közönség megszólítása is mind ide sorolható. A szerzõ a kötet elsõ részében azokat a hatásokat vizsgálja, amelyek napjainkban a tervezõk tevékenységét is mind erõsebben befolyásolják: fenntarthatóság, etika, technológia, elmélet, továbbá az egyes kultúrákat érõ különbözõ globális hatások. Anatómia A kötet második fejezete a grafikai tervezés részterületeit veszi sorra. A hagyományos tevékenységek – tipográfia, felirat-, arculat-, hirdetés- és könyvtervezés – mellett olyan új területekbe is bepillantást nyerhetünk, mint a játék-, szoftver- és interaktív tervezés, vagy a koncertek vizuális atmoszfé ráját megteremtô VJ-k munkája. Portfóliók A tervezõgrafikusok munkájukat a legváltozatosabb körülmények között és módokon végezhetik: dolgozhatnak egyedül vagy egy csapat tagjaként; a tervezés mellett foglalkozhatnak írással, szerkesztéssel, kurátori tevékenységekkel, fotózással, betû tervezéssel, illetve saját vállalkozásaik igazgatásával is. A kötetben számos kortárs tervezõ munkáival ismerkedhetünk meg a világ minden tájáról.