Óvodások olvasókönyve - "a" jellemzők

"A tanulási nehézségek gyökere gyakran az, hogy a gyermeknek olvasási nehézségei vannak. Sokaknak túl gyors az a tempó, amit az első osztályos olvasástanítás követel, mivel semmiféle előzetes tapasztalatuk nincs annak mikéntjéről. Más országokban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a gyerekek előbb a hangzókat analizálják (szavak betűzése szóban), majd a hangzókhoz társítsák azok írott formáit, a betűket. Ez a mi oktatásunkból szinte teljesen kimarad.
E füzet azért készült, hogy akár négyéves kortól a gyerekek gyakorolhassák a hangzókkal történő olvasást, így olvassanak anélkül, hogy ismernék a betűket.
A kiadvány célja nem az, hogy megtanítsa a gyereket olvasni, sokkal inkább a motiváció megteremtése az olvasás iránt. A képek nevének csupán első hangzóját kell a gyermeknek egymás után fűznie, és máris kiolvasta az adott szót. Ez olyan sikerélmény lehet a számára, ami betűkkel történő olvasásban is motiválja.
A füzet (a jelű) a hangok, betűk egy részével ismerteti meg a gyermekeket. Egy másikban (Óvodások olvasókönyve - c jelű) találhatóak az ebből kimaradt betűk.
A játékos, ugyanakkor rendkívül ösztönző füzetünket ajánljuk óvodásoknak, továbbá olyan első osztályosoknak, akiknél betűazonosítási, illetve összeolvasási problémák jelentkeznek." (a Kiadó)