PÁRISZ ÍTÉLETE - AZ IMPRESSZIONIZMUS SZÜLETÉSÉNEK ÉVTIZEDE jellemzők

1863-ban a francia Ernest Meissonier volt a világ leghíresebb festője és a Szalon – a Párizsban kétévenŹként megrendezett nagy képzőművészeti seregszemle – legfényesebb csillaga. Ross King ebben az évben rántja magával olvasóit az átalakulóban, erjedőben lévő Párizs éleŹtébe, amikor Manet kiállította nagy felháborodást keltő képét, a Reggeli a szabadbant, és történetét 1874-ben zárja, amikor megnyílik az első impresszionista kiállítás. A szerző a tőle megŹszokott sodró lendülettel és lebilincselő meseszövéssel kalauzol végig a társadalmi és politikai viharok évtizedén, és bemutatja, hogyan fordult szembe egy csoport művész – elsősorban Manet, majd Monet, Cézanne és a többiek – a festészet „hivatalos” irányvonalával, hogy érdeklődését a táj, a hétköznapi ember és a korabeli, modern világ felé fordítva megteremtse az impresszionizmusnak nevezett új látásmódot.Ross King (1962) kanadai származású író, kritikus, történeti-művészettörténeti ismeretterjesztő művek szerzője. Brunelleschi kupol