SOK A NŐ? - PUBLICISZTIKA 1940-1942 jellemzők

Az író a második világháború ideje alatt sem hagy fel az „újságba írással”,mely mindennapi feladat, gyakorlás számára, de egyúttal kora elemző bemutatása is. Ezúttal természetes módon válik témává az újabb világégés, de abban is elsősorban a humánum vagy annak hiánya,a műveltség vagy műveletlenség, a negyvenes évek elejének felemelővagy furcsa jelenségei.Kötetünk lapjain felvonulnak hollywoodi sztárok, német fogságban lévő angol hajóskapitány, a bombázások közepette is épen maradt amiens-i katedrális és a tragikus sorsú Teleki Pál is. Kaleidoszkóp egy vészterhesidőszakról, melyben azonban ezúttal sem maradhat el a Máraira jellemző irónia, mely oldja a hétköznapok valóságának feszültségét. Mert e három év krónikájához tartozik az is, hogy mi történik velünk, ha sok a nő.A Márai-publicisztika sorozat újabb, hatodik kötete egy polgári értékeketvalló, európai horizontú író gondolatainak gyűjteménye, mely a mai kor embere számára is tanulságos olvasmány.