Szórakoztató képességfejlesztő foglalkoztató: Firkálós-rajzolós jellemzők

A tépkedés, a ragasztás, a rajzolás, a festés, a hajtogatás, a vágás stb. mind-mind olyan tevékenység, amely hozzájárul a gyermekek finommotorikájának, szem-kéz koordinációjának a fejlődéséhez, segíti őket az íráskészséghez szükséges összerendezett mozgás kialakulásában.
Az első, véletlenszerű vonalakat finoman lehet irányítani, hogy azok összefüggő egésszé alakuljanak. Ezt segítik a versikék a firkálás, a rajzolás közben. A vonalak különbözősége követi a korral fejlődő finommotorika kialakulását, így a nehezebbnek mutatkozó rajzfeladatokat nyugodtan későbbre lehet halasztani, majd újra elő lehet venni, amikor úgy gondoljuk, hogy megint kipróbálhatóak. Hogy a feladatok egyértelműek legyenek, a versekben színes, dőlt betűs megjelenéssel szerepelnek a megoldások, de nyugodtan ki lehet bővíteni a rajzokat a gyermek saját, kreatív megoldásaival.