Tantárgyfelosztás (CD melléklettel) jellemzők

Olyan kézikönyvet tart a kezében az olvasó, mely egyszerre szeretné szolgálni az iskolaigazgatók és a fenntartók érdekét, mely mindig egy irányba halad a gyermek a tanuló érdekének irányába, de néha nem azonos elvek mentén.
Az iskolaigazgatók a lehetőségeiket igyekeznek szakmaisággal megtölteni, a fenntartók igyekeznek mindehhez a finanszírozást előteremteni. A szakmaiság és a finanszírozhatóság nem mindig találkozik egymással. De ha a két fél együtt gondolkodik, bíznak egymásba, az iskola belső működése átláthatóvá válik a fenntartó részére, akkor sokkal jobb eredményeket érnek el közösen.
Ezt szeretné ez a kézikönyv és a mellette lévő CD-lemez elősegíteni. Most, amikor a közoktatásban olyan ellentmondások vannak, hogy egyes iskolák léte forog fenn és egyes iskolák túlzsúfoltak, nehéz megtalálni a helyes utat. Mivel a finanszírozás az, ahol minden eldől, a finanszírozás szakmai alapját a tantárgyfelosztás kell, hogy adja, ezért szükséges mindkét félnek tisztában lennie a törvényi lehetőségekkel, tudatos törvénybetartó magatartást folytatva. Legyen egyértelmű és nem utólagos magyarázatokkal ellátott, a fenntartók részére világos képet mutató, az egyes intézmények oktatásszervezési folyamatát bemutató az iskola által elkészített tantárgyfelosztás.
A könyv mellékletében papír alapon kerül bemutatásra a tantárgyfelosztás és főbb mutatók mintája, melyek excel file-ban megtalálhatók a könyvhöz csatolt CD-lemezen. Ennek használatával könnyen és gyorsan lehet az elkövetkezendő két tanévre megtervezni az órakeretet és pedagógus-létszámot, továbbá mintát és útmutatót találunk a tantárgyfelosztás főbb mutatóinak kitöltéséhez, valamint a tanítási időkeret nyilvántartásához.