TÁRSADALOMTUDOMÁNYI DIMENZIÓK AZ OKTATÁSBAN jellemzők

Napjainkban tanárnak lenni nagy kihívás, mert nemcsak gyorsan változik körülöttünk a világ, hanem kitágult a tudomány, a megismerhető és megőrzendő ismeretek tárháza is. Így az a klasszikus szerepünk, hogy átadjuk az elődeink és a magunk tudását a minket követőknek, mind tematikájában, mind módszerében megújulásra vár. Ezt ismerte fel a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Karának vezetősége, és már a közeljövő stratégiai kihívásait mérlegelve, új képzési irányokat, kutatásokat és innovatív pedagógiai módszereket fejlesztve bevonta a változások elindításának a munkájába a tanári kart. A felkészülés több szinten indult el, szakindítások, tananyag kidolgozások, kapcsolatok, együttműködések keresése mellett fontosnak tartottuk, hogy olyan szakkönyveket jelentessünk meg, amelyek alátámasztják, segítik a stratégiánkat, és bennünket is önképzésre inspirálnak. Felismertük, hogy az eddig megszokott és elfogadott oktatási – tanulási modell is változásra szorul, hiszen napjaink in