TRIANGULÁCIÓ A PEDAGÓGIAI KUTATÁSBAN jellemzők

A tudományos világ arisztotelészi értelemben kettősséget feltételez: azt állítjuk valamiről, hogy igaz vagy hamis, fekete vagy fehér. Ez azonban leegyszerűsíti a társadalmi jelenségek, szituációk, a mindennapok pedagógiai világának értelme-zését, így jelentős információveszteséget eredményezhet. A neveléstudományi ku-tatások esetén, valamint interdiszciplináris környezetben gondolkodva bátran állíthatjuk, hogy a társadalmi jelenségek értelmezése nem feltétlenül az igaz vagy hamis, a fekete vagy fehér mentén történik, hanem gyakran összetettebb utat célszerű végigjárni. Ez az út a többdimenzionalitás útja, amely többféle módon van kikövezve. Mindez a kutatót arra sarkallja, hogy vizsgálatát több szempont szerint, a lehetséges utak és módok ötvözete alapján valósítsa meg. Ehhez kitűnő gondolati és módszertani perspektívát kínál a trianguláció, hiszen a különféle triangulációtipológiák segítik a kutatási problémák tudományos igényű feldolgo-zását, átfogó képet rajzolnak a kutatás tárgyáró