5 hiba, amit elkövethetsz, ha a home officet választod (és a megoldásuk) 5 hiba, amit elkövethetsz, ha a home officet választod (és a megoldásuk)

Mindannyiunknak mást jelent a kényelmes munkakörnyezet. Van aki inkább az irodai légkört részesíti előnyben, azonban egyre elterjedtebb megoldás a home office jelensége is. Első gondolatra az otthoni munkavégzés kecsegtetően kényelmesnek tűnik. Azonban ha próbálkoztál már távmunkával, biztosan tapasztaltad, hogy a kényelem olykor-olykor a hatékonység rovására mehet.

Az alábbiakban összegyűjtöttök a jellegzetes kezdő home office problémákat és megkerestük rá az igazi fekete öves megoldásokat is!

1.Elhúzódó reggelik és ebédszünetek

Sokan szembesülnek azzal, amikor a távmunkát választják, hogy reggel felkelnek időben, lefőzik az első kávét, majd azon kapják magukat, hogy eltelt a fél délelőtt és semmilyen produktív munkát nem végeztek még aznap.

Ilyenkor a legfontosabb lépés az, hogy próbáld meg ugyanolyan szempontok szerint szervezni az életed, mintha a munkahelyeden lennél. Tehát ha a különböző étkezésekre negyed, vagy fél órát szoktál szánni a munkahelyeden, otthon se tarts a szükségesnél több szünetet.

2. A kanapén fekve dolgozol

A munkahelyi érzet megteremtése nem csak az idő-racionalizálásnál lehet fontos, hanem a környezeti szempontoknál is. Tipikus kezdő home office hiba, amikor a lakásod kedvenc pontjára bekuckózva laptoppal az öledben próbálsz meg koncentrálni a feladatra.

Egy hangulatos iroda-sarok berendezése azonban megoldhatja ezt a problémát is. Nem szükséges óriási tér, csupán egy jól megvilágított hely a lakásban, illetve egy kényelmes szék, amely jót tesz a tartásodnak is.

3. Minden apróság eltereli a figyelmedet

A kiscicás gifek és folyamatosan érkező üzenetjelzések a közösségi média oldalakon, a munkahelyen is könnyedén elterelhetik figyelmedet a feladatokról. Ezeket azonban könnyen ki tudod kapcsolni, míg otthonodban előfordulhat, hogy valamelyik berendezési tárgy, vagy apróság jobban le tud kötni, mint az elvégezendő feladat.

Fontos, hogy az otthoni irodai környezetedet is dekorálni tudd saját ízlésednek megfelelően, de ezek legyenek inkább olyan motiváló elemek, amelyek a hatékony munkavégzésre tudnak buzdítani. Szemmagasságban például nem érdemes olyan képet elhelyezeni, amely túlságosan lekötné a figyelmedet részletes mintáival. Egy világos, pasztell színű naptárral például könnyedén feldobhatod a hangulatodat és munkakedvedet is.

4. Nem tudod abbahagyni a munkát

Olyan környezetben, ahol összefolynak az otthoni és a munkahelyi feladatok, nehéz rendszerezni a tennivalókat. Jó megoldás, ha a munkahely és lakásod között ingázás idejét valamilyen apróbb házimunkával töltöd ki, így nem csak lélekben, de fizikailag is felkészítheted magad, hogy rendezett környezetben tudj dolgozni.

Azonban azért, hogy ez soha ne menjen a munka rovására érdemes még a hét elején napokra lebontva to-do listeket csinálnod és folyamatosan monitoroznod magad, hogy mit sikerült ebből elvégezned.

5. Összekevered a heti bevásárlólistát fontos dokumentumokkal

Amikor több feladatot végzel egyszerre, gyakran nehéz dolog rendszert tartani a különböző papírok, dokumentumok, tervek és régi feljegyzések között. Azonban minden jó ötletnek szüksége van az élettérre. Ha home officeban dolgozol, biztosan te is tudod, hogy a legfontosabb lépés az alkotói folyamat előtt, amikor rendszerezed gondolataidat és korábbi jegyzeteidet, terveidet is átlátható formába öntöd.

Egy gondosan rendben tartott munkakörnyezetben sokkal könnyebben áramlanak majd a kreatív újítások és a régi ötleteid sem vesznek majd el. Ehhez kitűnő segítségek lehetnek az archiváló dobozok, színes, felcímkézett mappák és mozgatható fiókok. Ráadásul ezek a kiegészítők dekorációs elemként is tökéletesen funkcionálnak.

Tedd fel boltodat, üzleted a globalplázára ingyen és érj el igazi vásárlókat!