A logika egyedfejlődése és szociológiája jellemzők

Mikortól és honnan tudják a csecsemők, hogy tárgyak akkor is léteznek, ha éppen nincsenek velük perceptuális kapcsolatban? Mikortól és miként tulajdonítanak konzisztenciát a másik személy vélekedésrendszerének a gyermekeke? Az újabb kísérleti eredmények fényében mi tartható és mi nem klasszikus piaget-i nézetekből? Hogyan érthetjük meg a saját lelki állapotainkat és egy másik személy elméjét? Mit is tudunk a naiv tudatelmélet idegrendszeri alapjairól? Milyen rejtett lélektani ismeretek húzódnak meg a nyelvben? Mi a tudat? Hogyan hat a kultúra a megismerésre? Többek között efféle kognitív pszichológiai, megismeréstudományi kérdésekkel és problémákkal találkozhat az olvasó a kötetben, amely a szerző utóbbi másfél évtizedben írt fontosabb munkáit és empirikus beszámolóit tartalmazza. A könyvet a megismerés iránt érdeklődők pszichológia, filozófia, szociológia és pedagógia szakos hallgatók, illetve ezen tudományterületek már végzett szakemberei és a kogníció fogékony laikusok egyaránt haszonnal forgathaják.