Látogatásod során cookie-kat használunk, amelyek segítenek számunkra testreszabott tartalmat és hirdetéseket megjeleníteni, személyes információkat azonban nem tárolnak. Az oldal használatával elfogadod a cookie-k használatát. További információ itt »
A kötetben elsősorban az utóbbi évtized tanulmányait gyűjtöttem össze. Hosszabb ideje folyó munkálkodás első eredményeit mutatja be a "Történeti elitkutatás" című blokk. A tudáselitről írott elemzések egyike a két világháború közötti egyetemi tanárok rekrutációját leírva, az adatgazdag prozopográfia segítségével arra az eredményre jut, hogy a fizetési osztályokkal összeköthető társadalmi rangcímrendszerrel, mint presztízshierarchiával leírható a dualizmuskori középosztály jelentős részének szerkezetisége. A társadalmi szereplők törekvései folyamatosan mozgásban tartották, s időről időre átrendezték a rangcímrendszer néhány részletét. A "Felekezet és etnikum - iskola és asszimiláció" című fejezet a jelzett problémák mellett jelentős figyelmet szentel a módszertani kérdéseknek, kiváltképpen a dualizmuskori tanügyi statisztikák érvényességének, használhatóságának. A harmadik tematikus fejezet régebben készült írásai a kalendáriumolvasó parasztok művelődési blokkjának mentalitásvilágát formáló populáris naptárak hatását elemzik.
Épp nincs olyan üzlet, vagy webáruház a globalplazán, ahol ez a termék kapható. Lent mutatjuk a nagyon hasonló termékeket, nézd meg:
Elitek és iskolák, felekezetek... ár és hasonló termékek
Elitek és iskolák, felekezetek és etnikumok jellemzők
A kötetben elsősorban az utóbbi évtized tanulmányait gyűjtöttem össze. Hosszabb ideje folyó munkálkodás első eredményeit mutatja be a "Történeti elitkutatás" című blokk. A tudáselitről írott elemzések egyike a két világháború közötti egyetemi tanárok rekrutációját leírva, az adatgazdag prozopográfia segítségével arra az eredményre jut, hogy a fizetési osztályokkal összeköthető társadalmi rangcímrendszerrel, mint presztízshierarchiával leírható a dualizmuskori középosztály jelentős részének szerkezetisége. A társadalmi szereplők törekvései folyamatosan mozgásban tartották, s időről időre átrendezték a rangcímrendszer néhány részletét. A "Felekezet és etnikum - iskola és asszimiláció" című fejezet a jelzett problémák mellett jelentős figyelmet szentel a módszertani kérdéseknek, kiváltképpen a dualizmuskori tanügyi statisztikák érvényességének, használhatóságának. A harmadik tematikus fejezet régebben készült írásai a kalendáriumolvasó parasztok művelődési blokkjának mentalitásvilágát formáló populáris naptárak hatását elemzik.