Látogatásod során cookie-kat használunk, amelyek segítenek számunkra testreszabott tartalmat és hirdetéseket megjeleníteni, személyes információkat azonban nem tárolnak. Az oldal használatával elfogadod a cookie-k használatát. További információ itt »
A magyar közoktatás napjainkban zajló átalakulási folyamatának egyik jelentős eleme az egyházi iskolák arányának növekedése. Eddig ezen intézmények társadalmi hátterével kapcsolatban csak feltevések láttak napvilágot, miközben a felekezeti iskolák témája nemcsak szakmai, hanem politikai viharok középpontjába is került. Az iskolaháborúk kora" mára véget ért, s e sokat vitatott oktatáspolitikai és társadalmi kérdéskör tudományos igényű tisztázását vállalja a Debreceni Egyetem oktatójának PhD-disszertációja alapján készült könyv. Az itt bemutatott kutatási eredmények kifejezetten tudományos szenzációnak" minősülnek - írja a disszertáció opponense -, mert a szerző a hazai oktatáskutatásban először vizsgálja a mikroközösségek összetartozásában, normabiztonságában rejlő társadalmi tőke iskolai pályafutásra gyakorolt hatását. Jelentős újítás az egyéni szintű erőforrások mellett a kontextusszintűek számbavétele, valamint a megszokott kemény változók mellett az értékorientációt, a társas kapcsolatokat és a kulturális fogyasztást is figyelembe vevő miliő-típusú megközelítés alkalmazása a társadalmi helyzet beazonosításakor. Az elméleti és módszertani gazdagságon túl a művet az érzékletes stílus és az érdekfeszítő oknyomozó gondolatmenet avatja érdemes olvasmánnyá.
Épp nincs olyan üzlet, vagy webáruház a globalplazán, ahol ez a termék kapható. Lent mutatjuk a nagyon hasonló termékeket, nézd meg:
A magyar közoktatás napjainkban zajló átalakulási folyamatának egyik jelentős eleme az egyházi iskolák arányának növekedése. Eddig ezen intézmények társadalmi hátterével kapcsolatban csak feltevések láttak napvilágot, miközben a felekezeti iskolák témája nemcsak szakmai, hanem politikai viharok középpontjába is került. Az iskolaháborúk kora" mára véget ért, s e sokat vitatott oktatáspolitikai és társadalmi kérdéskör tudományos igényű tisztázását vállalja a Debreceni Egyetem oktatójának PhD-disszertációja alapján készült könyv. Az itt bemutatott kutatási eredmények kifejezetten tudományos szenzációnak" minősülnek - írja a disszertáció opponense -, mert a szerző a hazai oktatáskutatásban először vizsgálja a mikroközösségek összetartozásában, normabiztonságában rejlő társadalmi tőke iskolai pályafutásra gyakorolt hatását. Jelentős újítás az egyéni szintű erőforrások mellett a kontextusszintűek számbavétele, valamint a megszokott kemény változók mellett az értékorientációt, a társas kapcsolatokat és a kulturális fogyasztást is figyelembe vevő miliő-típusú megközelítés alkalmazása a társadalmi helyzet beazonosításakor. Az elméleti és módszertani gazdagságon túl a művet az érzékletes stílus és az érdekfeszítő oknyomozó gondolatmenet avatja érdemes olvasmánnyá.