Az iskolai zaklatás jellemzők

Könyvünk egy rendkívül adekvát témát dolgoz fel, melynek megoldása egyre sürgősebbé válik a magyarországi iskolákban. A zaklatás prevalenciájának emelkedése mellett jellemző, hogy a modern technológiai eszközök elterjedésével párhuzamosan a rendszeres bántalmazás új formái is megjelentek hazánkban. Hiánypótló mű, hiszen a témában kevés a magyar nyelven elérhető szakirodalom, ezért a jelenséggel szembekerülő iskolában dolgozó szakemberek, pedagógusok és iskolapszichológusok valószínűleg információhiányban szenvednek. A könyv célja ezt az űrt betölteni a zaklatással kapcsolatos legfontosabb témák kutatási és gyakorlati eredményeinek bemutatásával. A zaklatás fogalmának bemutatását követően részletesen megismerkedhetünk a zaklatás legfontosabb szerepköreivel (zaklató, áldozat, szemlélődő és zaklató áldozat). A könyv taglalja azokat a biológiai, szociális és személyiségváltozókat, melyek hozzájárulhatnak az egyes szerepekbe kerüléshez. A zaklatás eredményeként az egyes szereplőknek különböző következményekkel kell szembenézniük, melyeket szintén meg ismerhet az olvasó. Külön figyelmet fordítottunk a zaklatás kontextuális változóira, melyek hasznosak lehetnek a prevenciós és intervenciós programok megtervezésekor. Rendkívül érdekes téma a zaklatás szerepeinek időbeli stabilitása, a nemek közötti különbségek, és Magyarországon először olvashatunk részletesebben a kiberzaklatás jelenségéről. A prevenciós és intervenciós programokkal kapcsolatos fejezet olyan információkat tartalmaz, melyek segítenek a zaklatás iskolai megelőzésében és kezelésében. A könyvben helyet kapott a zaklatással kapcsolatban végzett néhány magyarországi empirikus vizsgálat is. Reméljük, hogy könyvünk segíti a témával a jövőben foglalkozó kutatók és az iskolákban dolgozó pedagógusok és pszichológusok munkáját..