SZÁJSEBÉSZETI PROPEDEUTIKA jellemzők

Ez egy hiánypótló jegyzet! Eddig az volt a „filozófiánk”, hogy nem adjuk ki jegyzetben a propedeutika oktatás anyagát, mert azt gondoltuk, hogy ameddig a hallgató jegyzeteli, rajzolja a mondandónkat, addig is tanul, memorizál! A megváltozott oktatási rend és az egyre nagyobb igény vett minket rá, hogy írjunk egy olyan jegyzetet, amit az olvasó szívesen forgat és hasznosnak talál. A szájsebészeti propedeutika oktatásnak több évtizedes hagyományai vannak. Az akkori tematika – ami jelentősen azóta sem változott – kidolgozása Dr. Simon B. Gábor nevéhez fűződik. Simon adjunktus nagy lelkesedéssel, hihetetlen precizitással, aprólékossággal és egyedülállóan szuggesztíven oktatta a tantárgyat. Az évek során a saját jegyzetét, előadásait mindig színesítette, kiegészítette, bővítette. Az I. Számú Patológiai Intézet tanlaborjában („patkányos”) csoportonként másfél órában újra és újra ugyanolyan energiával, beleéléssel tudta beavatni az egyetemistákat a fogászati anatómiába, a helyi érzéstelenítés