H&M webáruház teszt H&M webáruház teszt

Ezúttal az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő és legszélesebb célközönségggel rendelkező ruhaláncot, a H&M-et teszteltük online vásárlás terén – az alábbiakban mondjuk el, mit tapasztaltunk.

RENDELÉS  4,5/5

Előnyök:

A rendelés a lehető legkevesebb lépésből áll, teljesen átlátható és felhasználóbarát. Miután kiválasztottuk, milyen terméket szeretnénk rendelni, megadjuk a színt, a méretet és a mennyiséget, majd kosárba tesszük, ahol később még bármit módosíthatunk. Akár rendelés alatt is lehetőség van regisztrálni, ezek után már csak a szállítási és fizetési (kártyás vagy készpénzes) adatokat kell megadni. Akár több címet is megadhatunk a rendszerben, a rendeléskor kell kiválasztani, hova kérjük a szállítást. Megadhatunk külön számlázási címet is. A rendelés közben figyelmeztet a honlap minden apró részletre, a különböző fizetési módokra, visszatérítési lehetőségekre és szállítással kapcsolatos teendőkre is.

Hátrányok:

Regisztráció nélkül nem lehet rendelni, valamint banki átutalásra sincs lehetőség. Szállítási költség minden esetben van (890 Ft), a rendelt mennyiség függvényében sem változik. Nincs lehetőség személyes átvételre sem.

SZÁLLÍTÁS  3,5/5

Előnyök:

A szállítást egy futárszolgálat, a DPD Hungária Kft. végzi. Emailben küldenek tájékoztatást a szállítás minden fontosabb pontjáról, valamint napra pontosan, azon belül pedig egy órás időintervallumban adják meg, mikor történik meg a kiszállítás, de ha nem megfelelő az időpont, módosíthatjuk emailben. A két ruhadarab sérülésmentesen, duplán becsomagolva érkezett meg.

 

Hátrányok:

Ez nagyon precíz és vásárlóbarát rendszernek tűnik, a gyakorlatban azonban nem működött ilyen gördülékenyen: címként mi például házszámot, azon belül pedig emeletet és ajtót adtunk meg, kapucsengőt azonban nem. A futárnak ez megoldhatatlan problémát okozott, ugyanis az eredetileg ígért időpontban kijött a címre, majd miután a kapucsengőn nem találta az adott nevet, visszafordult: anélkül, hogy telefonált volna. Az addig szorgosan emaileket küldő futárszolgálattól sem érkezett semmilyen üzenet, hogy a kiszállítás sikertelen volt, a cím kiegészítésre szorulna vagy nem egyértelmű. Miután egy emailben megírtuk az ügyfélszolgálatnak, hogy melyik kapucsengővel lehet bejutni a házba, másnap ki is szállították az újonnan egyeztetett kétórás intervallumban. Végül a rendeléstől számítva 5 nap telt el- ez igazán lehetne rövidebb is.

 

Visszaküldés  3/5

Előnyök:

A tényleges kiszállítás dátumától kezdve 30 napunk van arra, hogy jelezzük visszaküldési szándékunkat. A honlapon minden ezzel kapcsolatos információ megtalálható. A csomaghoz mellékelt papíron bejelölhetjük, milyen indokkal küldjük vissza, és mely termékeket. Emailben és telefonon is jelezhetjük ezt.

Hátrányok:

A H&M rendszerében utólag kicsit nehezebb megtalálni a visszaküldés módját. Készpénzes fizetés esetén meg kell adni bankszámlaszámunkat a webshop felületén, erre történik a visszautalás, természetesen a visszaküldési díj, azaz 990 Ft levonásával. Az üzletben nem veszik át, az egyetlen visszaküldési lehetőség, hogy a futárszolgálatot keressük fel, és jelezzük a szándékunkat, valamint ezzel egyidejűleg a H&M ügyfélszolgálatát is értesíteni kell erről. Mi utóbbi lépést kihagytuk, vagyis csak a futárszolgálatot hívtuk fel azzal, hogy szeretnénk visszaküldeni a kiszállított termékeket. A telefonos ügyfélszolgálaton készségesen segítettek, időpontot is egyeztettünk arról, mikor jön a futár a csomagért, de erről nem kapunk emailben visszaigazolást. A kérdéses 2 órás intervallumban a futár azonban nem jelent meg, és megkeresést ezúttal sem kaptunk a futárszolgálattól: ismételt telefonhívásunkkor kiderült, hogy az egyeztetett időpont a visszaszállításról nem is szerepel a rendszerükben. Az ismételt időpontegyeztetést követően a futár sikeresen elszállította a csomagot eredeti csomagolásában, ekkor azonban a 30 napot már meghaladtuk. A H&M online ügyfélszolgálatát ekkor kerestük meg, hogy biztosítsanak minket a visszaküldés sikerességéről: szinte azonnal válaszoltak, hogy mivel időben jeleztünk mindent, a visszaküldés garanciáját érvényesíthetjük. A termékek árának visszautalása azonban 3-4 hétbe telik, ez viszonylag hosszú idő.

H&M webáruház – globalplaza értékelése  3,5/5

Tapasztalatunk alapján elmondhatjuk, hogy maga a webshop kiválóan és nagyon felhasználóbarát módon működik, egyedül a futárszolgálat a rendszer gyengepontja. A webáruház teljesen elkülönül az üzletektől – sem átvenni, sem visszavinni nem lehet a boltokba a megrendelt termékeket. Mind a szállításért, mind a visszaküldésért fizetni kell minden rendelés esetében. A H&M ügyfélszolgálata ugyanakkor gyorsan és pontosan reagál minden megkeresésre, könnyed és barátságos stílusban válaszol; nehézségeket kizárólag a futárszolgálattal kapcsolatos kommunikáció okozott, de maga a szállítás gördülékeny, a megrendelt csomag pedig sérülésmentesen érkezett meg. A webshop átlátható és letisztult, a rendelés menete egyszerű és gyors, a tájékoztatás pedig precíz és egyértelmű.

Oszd meg ezt a hírt a világgal!
Google+ megosztás
kapcsolódó linkek
H&M

Segítettünk a vásárlásban?
Értékeld a cikkünket!

4.5 pont, 2 szavazat
kapcsolódó cikkek
legnépszerűbb cikkek
kapcsolódó kategóriák
Webáruház tesztek

Hasznos volt a cikkünk?

Olvastad hasonló témáink?

Epson nyomtató pénzvisszafizetés

Epson nyomtató pénzvisszafizetés

Epson nyomtatódért egy adott összegig most pénzvisszafizetést igényelhetsz az Office Depotnál!

Mutatjuk az őszi Praktiker katalógus újdonságait!

Mutatjuk az őszi Praktiker katalógus újdonságait!

Fedezd fel a Praktiker szeptemberi újdonságait!

Mit használj tej helyett? Íme, néhány tipp!

Mit használj tej helyett? Íme, néhány tipp!

Egyre több gyakrabban tapasztalható, hogy valamilyen tejtermék fogyasztása károsan hat a szervezetre, nehezíti az emésztést, fájdalmat okoz. Ezeket a tüneteket könnyűszerrel magad mögött hagyhatod, ha tejhelyettesítőt használsz. Mi is az pontosan? Kattints, és megtudod!